Publisert: 19.09.2019
Tvist med leietaker? Medlemsmøte om Husleietvistutvalget 23. oktober

Spennende medlemsmøte med Husleietvistutvalgets leder i oktober. Gode råd  både for deg som er kommet i konflikt med leietaker og for deg som ønsker å unngå det. Møtet handler om saksgangen i husleietvister.

Mange av våre medlemmer har utleieforhold som fra tid til annen ender i konflikt. Det kan være en leietaker som ikke gjør opp for seg, det kan være en leietaker som flytter ut etter endt leieforhold og etterlater leiligheten uvasket og med skader. Noen ganger ønsker utleier å si opp en leietaker, men leietaker protesterer på oppsigelsen, og utleier er usikker på om han eller hun har god nok grunn til å gå videre med saken. En del av disse sakene ender i Husleietvistutvalget, og mange utleiere lurer på hvordan behandlingen av sakene foregår der.

Vi er så heldig å få leder i Husleietvistutvalget i Hordaland, Christian Heimdal, til å holde et møte for våre medlemmer for å informere om tvisteløsning i Husleietvistutvalget, og særlig hva utleiere må være oppmerksom på dersom de bringer en sak inn for HTU.
Møtet holdes onsdag 23. oktober kl 17. Foredraget varer ca en time, og det blir anledning til å stille spørsmål i etterkant (men ikke om pågående saker).
På grunn av begrenset med plass i våre lokaler er det nødvendig med forhåndspåmelding.
Meld deg på ved å sende e-post til info@huseierforening.no eller ringe oss på 55 31 69 16.
Velkommen!